O blogovanju u 2019.

/
3 Comments

Ima li blogovanje smisla u 2019. godini? Ma šta je uopšte blogovanje danas? Mora li taj Instagram?  Na ova i još mnoga pitanja odgovaram iz ličnog ugla u ovom postu.

Sklona sam ja filozofiranju, ali već dugo izbegavam da jasno sročim stavove na temu blogovanja, najviše zato što mi se nije mililo da napišem da je "car go", ali pošto je Mirna to već uradila u svom odličnom postu Kad nestanu beauty blogerice reših da i sama napišem koji red. Da se u startu ogradim na već poznat način - izraženi stavovi su moji lični, ne pretendujem da budu univerzalni i vredni su kao ma čiji drugi.
Ko je beauty bloger?
Ovim terminom nazvala bih isključivo osobu koja ima beauty blog, dakle objavljuje postove u formi kraćih u dužih eseja praćene fotografijama na platformama tipa Blogspot ili Wordpress ili na sopstvenom domenu. Može, ali i ne mora imati nalog na nekoj od društvenih mreža. Osobe koje imaju samo Instagram profile na kojima pišu o kozmetičkim proizvodima ne smatram beauty blogerima, ne misleći ovim ništa negativno, samo je reč o klasifikaciji.

Ima li (isključivo) blogovanje smisla u 2019. godini?
Ako uživate u stvaranju postova - ima i tu se nema šta diskutovati. Ako blogerku njen blog raduje on ima smisla pa makar ga niko sem nje ne čitao. Ako blogerka teži ka velikom broju pratilaca i/ili čitalaca, značajnijim saradnjama sa zastupnicima kozmetičkih brendova, a posebno zaradi onda vođenje bloga kao jedinog kanala nema nikakvog smisla. Ranije su se informacije o kozmetičkim proizvodima najpre guglale pa bi tako potencijalni čitaoci naleteli na blog, neki bi ga zapratili preko Bloglovin-a, GFC-a, sačuvali u Bookmarks-ima i sl, a pretrage bi blog stavljale na sve važnije mesto prilikom nekih novih pretraga. Na stranu što smatram da smo toliko preplavljeni izborom proizvoda kao i reklamama da malo ko više uopšte gugla neki određeni proizvod, ukoliko to ipak uradi najpre izlaze linkovi koji vode do Instagram-a, Youtube-a, Facebook-a budući da su oni apsolutno dominantni mediji i blog odvojen od njih tu nema šanse. Činjenica je da čitanost daje satisfakciju i malo bi koji bloger bez nje opstao na duže staze...

Mora li taj Instagram?
Mora. Jednostavno nema druge. Kako Google više nije prijatelj "obične" blogerke razumljivo je da se većina okreće društvenim medijima, pre svega FB-u i Instagram-u. Facebook je do marta 2017. bio savršen medij za blogere koji su na njemu postavljali linkove do bloga, vidljive značajnom procentu pratilaca, a promovisanje stranice je i za skromne iznose donosilo dovoljan broj novih pratilaca. Promenom algoritma neplaćena objava doseže do žalosno malog procenta pratilaca tako da se na čitanost putem Facebook-a ne može računati ako se većina objava ne proprati ulaganjem novca što nije nešto šta prosečan bloger želi, a ni može. Ostaje, dakle, samo Instagram kao mesto gde se blog može prilično dobro promovisati i samo uz pomoć truda.

Ok, u čemu je onda problem?
Ne odgovara svim blogerima Instagram. Instagram se, pre svega, oslanja na dobru fotografiju, a postoje blogeri (ja, recimo) kojima to nije adut. Za Instagram treba, dakle, roditi način da se redovno proizvodi veliki broj odličnih fotografija. Ni ovo nije dovoljno, naravno. Feed zamire, sve se svelo na Story-je, potrebna je svakodnevna aktivnost, ulaganje vremena, truda, ali i posedovanje jednog sasvim drugačijeg oblika ideja pa i talenta u odnosu na onaj potreban za vođenje bloga. Nije zanemarljiva ni činjenica da ne znam nikog ko uspešno pliva Instagramom, a da nije žrtvovao manji ili veći deo svoje privatnosti, takva je mreža, to se jednostavno očekuje i podrazumeva. Nismo svi spremni na to, avaj. Evo dočaraću sve na sopstvenom primeru:
Mogu da nađem vremena da tu i tamo kliknem koju prosečnu fotografiju za blog kao i da, deo po deo, napišem post (uglavnom na poslu kad pauziram od rada i nešto kad deca zaspu). Ne mogu da redovno fotografišem i objavljujem na Instagramu jer imam posao sa punim radnim vremenom i trudim se da preostalo vreme provedem sa decom, po mogućnosti van kuće, a plus što šanse nema da uz tri mala deteta rasprostrem predmete i kao nešto ozbiljno fotografišem (bilo bi tu mnogo ručica u kadru, morala bih da kažem pa-pa brojnoj kozmetici kad bi je se dočepali, a umesto kadriranja bilo bi odgovaranja na tonu pitanja). Mrvu želje nemam da prikažem sebe ili decu - na prvo vrišti introvert u meni, jedva preživljavam i pažnju koju privlačim šetajući trojke; na drugo smatram da (između ostalog) nemam ni pravo, nisu oni moje vlasništvo. Blog mi, dakle, leži jer se svodi na pisanje i daje prostora za detaljniju analizu i funkcioniše i uz samo povremenu aktivnost. Instagram mi ne leži jer se svodi na fotografije uz minimum teksta i zahteva stalni angažman. Iskreno, svaki put kad pišem tekst uz fotografiju kozmetičkog proizvoda na Instagramu osećam se nekako jadno i pomalo licemerno - ograničavam samu sebe na minimum podataka i dajem lični doprinos rastućem trendu površnosti...čitanje smara, daj da preletim, na brzaka kliknem i idemo dalje, još još i još...

I šta sada?
Ne znam. Neće era Instagrama doveka trajati, ali mišljenja sam da će je zameniti neka druga kratka forma, kao i da je era slika smenila eru reči...do daljnjeg. Svako će tražiti sopstveni put, manje ili više uspešno, a ja svoj još nisam odabrala, ne osećam se spremnom za velike odluke ni velike promene pa ću nastaviti da mašem rukama i nogama taman toliko da se održim na površini dok ne zaplivam u smeru koji će za mene biti pravi...
A šta vi mislite o svemu ovome?


You may also like

3 коментара :

  1. Draga moja, potpisujem što si napisala od prve do zadnje riječi.
    Ne znam, možda je stvar u nama koje smo malo "zrelije" i koje smo navikle na dobre, stare recenzije pisane na blogu.
    Isto kao i ti, svakodnevno se pitam što dalje, nastaviti vodite blog ili ne? Kada sam to pitanje postavila na insta story, 80% odgovora je bilo da nastavim s pisanjem bloga. To me gura naprijed.
    Što se tiče recenzija kozmetičkih proizvoda na Instagramu, nema ništa protiv toga, ali, ja kao i ti, te ljude ne smatram beauty blogerima (iako se oni tako prdstavljaju).
    Nije lako voditi blog, nije lako naslikavati proizvode, pisati recenzije...jer ta recenzija mora imati "glavu i rep".

    ОдговориИзбриши
  2. Sve je istina što si napisala. Ja i dalje volim i čitam blogove, ali ja sam 40+ grupa i nisam merodavna za trendove. Nadajmo se da će moda proći i ostati nešto temeljno iza. Veliki pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  3. Hvala ti na dijeljenu. :) Baš se nekako pokrenula lavina nakon tog članka, haha. :D Ali kad su brojke u pitanju, hm, nisam sigurna koliko se zaista promijenilo. :)

    ОдговориИзбриши

Омогућава Blogger.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...