Šta mi znači kozmetika

/
5 Comments


Dugo nije bilo postova iz kategorije Blogofilozofiranje i da, ovo je jedan baš takav....

Postoji određena stigma koja prati žene kojima su šminka i nega kože važne. Žena koja voli i priča o kozmetici često je predmet pošalica i viceva što se nekad prenosi i na razgovore uživo kao i na opšte stavove. Bez obzira na ostala interesovanja i postignuća, ljubiteljka šminke i nege kod određene vrste ljudi (oba pola!) po definiciji je površna, plitka pa čak i nesposobna za nešto više. Zanimljivo da se bavljenje sportom, makar to podrazumevalo samo odlaske u teretanu posmatra kao pozitivan rad na sebi (što svakako i jeste) dok se bavljenje svojim licem posmatra kao odraz ispraznosti. Prvo je nega i unapređenje tela, drugo je nega i unapređenje lica. U osnovi slično, a doživljavano tako različito. Jasno da postoje žene koje sa šminkom preteruju tako da ono šta je trebalo da ulepša zapravo unakaradi, ali ekstremi tog tipa postoje i kod (neprofesionalnog) bavljenja sportom i fitnesom pa opet se ovo potonje doživljava na sasvim drugačiji način.
Šta meni znači kozmetika? Otvoreno ću reći da mi u nekim momentima znači sve, mnogo više od običnog mackanja, mnogo više od same nege. Ništa na svetu ne može da mi tom brzinom pomogne da se (ponovo) osetim ženom kao kozmetika.  Kada treba da odmorim mozak, a imam minimalno vremena za to tu je, opet, kozmetika. Kada treba da podignem raspoloženje u što kraćem roku tu je, pogađate, kozmetika. Kozmetika je ta koja je u stanju da napravi onu finu razliku u doživljaju same sebe kada se osećam bedno i iscrpljeno. Nikada neću zaboraviti osećaj koji mi je jednom pružila jedna obična Clarins dnevna krema. Bilo je to dan nakon carskog reza, ležale smo nas tri prljave, jadne, ponižene, polugole, u bolovima. Uspele smo da se odvučemo do lavaboa i nakon dan i po operemo zube i umijemo se. Koliko to znači razume samo onaj koji je slično prošao. Nakon toga cimerka reče kako bi se preporodila samo kad bi još imala nekakvu kremu da namaže. Setila sam se da imam Clarins kremu negde na dnu frontovskog džaka, krenula u misiju dohvatanja, mic po mic, trijumfalno je ščepala, a još trijumfalnije smo je namazale. Sobom se raširio umirujući miris kreme, izmučena koža je postala mekana, a mi smo se, makar na trenutak, osetile kao žene koje smo bile. Biće sve u redu, jednom će opet biti sve u redu...


Drugi put su me je iz potencijalnog uvoda u posleporođajnu depresiju izvukli jedan Caudalie piling i jedan puter za telo. Bila sam odlično svesna na šta sam pristala kada sam odlučila da reskiram i pokušam da iznesem trudnoću. Nisam (mnogo) mlada, nisam ni glupa ni neinformisana no ipak, ništa na svetu ne može te pripremiti na šok koji dolazak više beba donese. Zanosila sam se da ću uspevati da održim tragove starog načina života, no zanos je brutalno iščupan istovremenim vrištanjem malenih, potpuno zavisnih, krhkih stvorenjca koja su donela umor kakav nisam mogla ni da zamislim i naterala moje telo, još umorno od visokorizične trudnoće da svakodnevno podnosi nadljudske napore. Postalo je savršeno jasno da jako dugo za mene neće biti kafenisanja sa drugaricama, šetnjica po tržnim centrima, višesatnog gledanja serija... Došla sam do situacije da sam skoknula do banke, usput videla ljude na autobuskoj stanici i počela da neutešno plačem jer oni čekaju autobus i opušteno idu nekuda, a ja ne mogu. Potpuno je posebno to hormonsko ludilo ukomponovano sa realno teškom situacijom, no neću daviti dalje sa tim, ipak je ovo jedan kozmetički blog. Reći ću zato samo da su mi jednog takvog dana roditelji na kratko preuzeli decu, a ja sam otišla na tuširanje gde sam upotrebila Caudalie piling i puter za telo (pisala sam o njima u ovom postu). Miris citrusa i grožđa razlio se kupatilom, a ja sam prvi put nakon dužeg vremena mogla da zaigram u ritmu one čuvene I feel like a woman. I baš tako, žena sam u svim okolnostima i svim fazama i mogu sve ili makar sve šta je potrebno. Prošla je kriza, a ja i dalje svakog jutra i svake večeri sprovodim svoje kozmetičke rituale, ne dozvoljavam da se bilo šta ispreči jer želim, bolje rečeno imam potrebu da negujem svoju kožu i kosu i da budem i u tom smislu najbolja verzija sebe. Nije nužno da se (diskretno) našminkam kada idem u šetnju, ali ja to jednostavno želim, osećam se lepše, ženstvenije, a to mi daje polet koji mi je potreban. Sada sam mama dostupna svojoj deci 24 sata dnevno, ali neće uvek biti tako, a kozmetika je tu da me podseti na ono šta sam bila i ono šta ću jednom ponovo biti, naravno nikad više kao pre, ali život uostalom i čine promene, spoljašnje i unutrašnje.
A šta vama znači kozmetika?


You may also like

5 коментара :

  1. Predivno napisano...i stvarno posle tvog posta drugacije gledam na kozmetiku i tu slobodu da se u ovom momentu mackam koliko zelim i da cenim to vreme 😘

    ОдговориИзбриши
  2. Sjajan post, tako divno iskren... ovo što si napisala, to je apsolutno to, ne znam šta bih dodala. Volim kozmetiku iz istih razloga, i odavno mi je svejedno da li to neko razume ili ne, misli li da sam zbog toga plitka ili ne. Uživam u ritualima nege, neka traju i dva minuta, nekad su to jedina dva minuta tokom dana koji su samo moji, i što sam starija više ih cenim. Šminka je ljubav i tačka.

    ОдговориИзбриши
  3. U potpunosti te razumem i solidarisem se sa tobom 😊 Volela bih da procitate i moj blog: http://svetlepotebyandjela.blogspot.rs/?m=1 💄💄💄

    ОдговориИзбриши
  4. Анониман13.4.17. 14:26

    Divan post i potpuno se slazem sa tobom. I ja volim da se negujem i sminkam (nikada napadno, te greske sam cinila dok sam bila mladja :)), uvek odvojim vreme za to, i naravno da sam dobijala komentare i pitanja vezana za ovu temu ("A sta ti ta kozmetika toliko znaci?", "Zasto se sminkas?", itd). Nega lica/tela je bitna stvar, nikako povrsna, i nikada necu misliti drugacije. Kristina

    ОдговориИзбриши

Омогућава Blogger.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...