Šta se sve promenilo...

/
44 Comments

Promenila se vlast, promenio se Zakon o radu, promenila se dostupna tehnologija i sve su to teme o kojima neću pisati u ovom postu :) Pisaću o promenama koje su moja koža, ukus, stavovi i mišljenja po pitanju nege i kozmetičkih proizvoda prošli u ovih nekoliko godina.
Generalno gledano, mišljenja sam da nije dobro previše često menjati stavove, ali još je gore ne menjati ih nikad, to doživljavam kao znak stagnacije, a stagnacija je samo blaže ime za nazadovanje. Kada je reč o kozmetici, toliko je proizvoda, rituala i principa o kojima danas imam suštinski različito mišljenje nego ranije, delimično zbog iskustva, a delimično zbog mojih ličnih promena. Priznajem da mi mrak padne na oči kada čitam neke svoje recenzije od pre nekoliko godina i da imam poriv da ih izbrišem, ali ih ostavljam jer su bile tačne u vreme kada su nastale. Da ne filozofiram previše iako je ovo taj tip posta idemo na konkretne promene:
1. Drastično mi se promenila koža
Od puberteta sam bila opsednuta masnom kožom i manijakalno kupovala sve šta ima reči tipa matte na sebi. Sa ove distance mogu da kažem da nikad nisam imala zaista masnu kožu, to je uvek bila mešovita koža sa masnom (ok, nekad i vrlo masnom) T zonom i normalnim obrazima. Sama sam sebi činila medveđu uslugu tolikim prejakim penama, gelovima i losionima za čišćenje koji su samo podsticali kožu da još više luči sebum kako bi se zaštitila od isušivanja. Danas, međutim, ako treba da upotrebim jednu reč da opišem kožu bila bi to reč dehidrirana. Znam da je dehidriranost stanje, a ne tip kože, ali je sklonost dehidraciji postala dominantna odlika moje kože u tolikoj meri da biram proizvode isključivo u skladu sa tim, a moji dani eksperimentisanja sa proizvodima namenjenim masnoj koži su završeni. Tu negde kad sam prešla famoznu tridesetu desila se neverovatno brza promena. Praktično preko noći koža je postala osetljiva, pojavile su se borice oko očiju i ljuspice suve kože oko nosa i na obrazima i najednom mi više nisu odgovarali proizvodi u koje sam se klela godinama i najednom više nisam znala šta da koristim. Nisam verovala u to ranije, ali suva koža je teža za održavanje i šminkanje od masne kože. Sa masnom kožom bilo mi je dovoljno da nađem puder koji je postojan i da tokom dana matiram lice papirićima ili kamenim puderom. Sa dehidriranom kožom moram da nađem puder koji neće istaći ljuspice i neće se nakon nekoliko sati skupiti u vidu fleka, a koji neće biti ni previše mastan pošto je moja T zona ipak zadržala raniju masnoću. Clinique Almost Powder Makeup samo je jedan od proizvoda koje sam nekad volela, a danas me pretvori u džinovsku ljuspicu. 


2. Završila sam sa penastim čistačima lica
Ok, shvatite ovo vrlo uslovno, poslednji sam kupila pre samo nekoliko meseci, ali definitivno pravim zaokret prema balmovima i uljanim sredstvima za čišćenje, šteta jedino što je kod nas izbor više nego jadan. Kupila sam tolike gelove i pene namenjene baš osetljivoj ili suvoj koži, ali manje-više svi su je ipak isušivali. Svede se na jednostavan princip - ako nešto mnogo peni onda i isušuje. Fin je taj osećaj škriputavo čiste kože kada si vrlo mlad, a ne tako mnogo godina kasnije možeš skoro da čuješ sopstvenu kožu kako vrišti jer gubi dragocene sastojke koje joj više nije lako da nadoknadi.



3. Ne volim naročito BB kreme.
Svesna sam da ovo zvuči neverovatno ako dolazi od osobe na čijem je blogu i dalje jedan od najpopularnijih postova Poređenje BB krema :) Probala sam ih stvarno mnogo u protekle četiri godine, neke u vidu većih testera, a kod nekih sam potrošila celo pakovanje; neke su mi se svidele, a neke su mi bile odbojne od prvog susreta. Zajedničko je, međutim, da baš nijednu nisam doživela kao proizvod koji ujedno i neguje kožu i kamuflira nepravilnosti, čak i najbolja BB krema vršila je, zapravo, onu istu ulogu koju vrši neki lakši puder. Nisam probala nijednu od onih čuvenih azijskih BB krema koje su i pokrenule trend i ostavljam mogućnost da se one suštinski razlikuju od ovih nama dostupnih. Ne tvrdim da nikad više neću kupiti BB kremu, moguće je i da hoću pošto neke stvarno fino prikriju nepravilnosti, ali u mojoj glavi BB krema je isto šta i puder - proizvod koji se nanosi nakon seruma/kreme/ostalih proizvoda za negu, na isti način kao tečni puder i sa istim očekivanjima kao od (lakšeg) tečnog pudera.



4. Tonici nisu nepotreban proizvod
Godinama sam koristila tonike, naravno one za masnu kožu koji su obećavali čišćenje pora i uklanjanje mitesera, a u praksi najčešće dovodili do isušivanja. Potom godinama nisam koristila nikakve tonike, smatrala sam ih beskorisnim. Danas koristim tonike redovno, obično imam dva različita, jedan sasvim blag koji koristim ujutro nakon umivanja i uklanjanja eventualnih ostataka noćne nege i koji ima zadatak da kožu smiri i vrati je u optimalno stanje za nanošenje dnevne nege i jedan jači koji vrši blažu eksfolijaciju uveče, nakon temeljnog uklanjanja šminke i čišćenja lica. Već uveliko traje sezona grejanja, svaki dan u mene 8 sati duva vruć vazduh iz klime, a na koži ni naznaka suvih ljuspica i verujem da i tonici tome doprinose.
5. Ne verujem u delovanje po principu "koža na početku mora burno da odreaguje i treba istrpeti da bi posle bilo dobro"
Ako sam nešto naučila tokom godina to je da treba da posmatram svoju kožu i da joj verujem. Dakle, ako mi nakon upotrebe nekog proizvoda koža izgleda izmučeno ili bukne on jednostavno nije za mene ma koliko proizvođač obećavao rezultate na duže staze. Ne, hvala, ja verujem u nežnost. Ne očekujem čuda odmah na početku, ali ne očekujem ni crvenilo, upaljena mesta, isušivanja i druge kontraefekte i ako ih ima prekidam sa upotrebom, nikad mi takvi proizvodi nisu zaista doneli boljitak, a ako je i bilo poboljšanja bilo je samo privremeno.



6. Nisam luda za micelarnim otopinama/rastvorima
Iskreno, nisam nikad ni bila, ali jeste me na početku povukla priča o revolucionarnom proizvodu kojim se može istovremeno skidati šminka, osvežavati, čistiti i tonirati koža. Ne sporim da su micelarne u određenim prilikama zaista zgodan proizvod, naprotiv, i dalje ih koristim i uvek imam neku otvorenu. Međutim, daleko sam od verovanja u njihovu ultra super multifunkcionalnost. Kao prvo, ukoliko je nešto dovoljno jako da rastvori šminku to je onda ujedno proizvod koji ne želim da mi stoji na licu, nema mi nikakvog smisla da ne operem lice nevezano za to da li je koža lepljiva ili zateže nakon micelarne. Logično, ovim isključujem njihovu upotrebu u smislu sredstva za toniranje i umirivanje kože. Drugo, micelarne se uvek ističu kao sredstvo za brzinsko skidanje šminke, no ako hoću da zaista temeljno uklonim šminku (govorimo o kombinaciji tečni+kameni puder, rumenilo, senka, maskara i sl.) potrebna su bar četiri tupfera fino natopljena micelarnom, a to mi nije ni brže ni povoljnije od drugih vidova čišćenja. Koristim micelarne kada imam blagu šminku ili kada uopšte nisam našminkana, ali nakon njih dodatno očistim lice u poslednje vreme konjac sunđerom, a ranije nekim gelom, kremom ili uljem za čišćenje i pamučnom krpicom i toplom vodom.

To bi bilo sve za ovaj put, ima, naravno, još dosta materijala, ali znam da malo ko danas ima živaca i vremena da čita predugačke postove. Treba još da spomenem da sada kada sam ušla u godine kada kreću da se pojavljuju raznorazni znaci starenja mogu da kažem da sam prilično zadovoljna stanjem svoje kože, pogotovo što znam da genetika nije na mojoj strani i pogotovo kad se uporedim sa vršnjakinjama (neskromno, ali realno) tako da, očito, negujem kožu na način na koji joj je potreban i sav ovaj trud na kraju ima smisla.
Svoja mišljenja doživljavam isključivo kao mišljenja, a ne kao univerzalne činjenice koje svi treba da usvoje tako da mi je, naravno, savršeno u redu ako se ni najmanje ne slažete sa mnom :)
Bilo bi mi drago ako biste podelili neko svoje mišljenje ili stav po pitanju kozmetike ili nege koje ste promenili tokom godina.



You may also like

44 коментара :

  1. ''Sa dehidriranom kožom moram da nađem puder koji neće istaći ljuspice i neće se nakon nekoliko sati skupiti u vidu fleka, a koji neće biti ni previše mastan pošto je moja T zona ipak zadržala raniju masnoću.'' hahaha, evo mene. Počela sam kombinirati pudere kao i kreme. Masnije na obraze, lakše na t-zonu.
    U mnogočemu sam se još pronašla, život je konstantan proces učenja i sazrijevanja, normalno da se ukus, stavovi i mišljenja mijenjaju s godinama. Ponekad se i ja uhvatim kako čitam stare postove/statuse/poruke, pa pomislim kako bih danas sasvim drugačije nešto napravila.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Isto! U toplijem periodu još i nekako, ali u hladnijem su mi stvarno potrebne dve različlite kreme. Nekad stavim serum na celo lice, a onda kremu samo na obraze.
      Da, stvarno se toliko toga menja, stavovi po pitanju kozmetike još i nekako, ali kad se setim šta sam mislila o nekim važnijim stvarima...kuku, lele :D

      Избриши
  2. recimo da se u 99% slazem, samo jos nisam pametna sa ovim tonicima, ne znam odakle da pocnem.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Kod drogerijskih je tužno bedan izbor, stvarno. Ako ti se eksperimentiše sa skupljim pogledaj Clinique trojku: http://www.clinique.com/product/1682/15503/Skin-Care/Exfoliators/Clarifying-Lotion-3

      Избриши
  3. Анониман16.10.15. 13:37

    Zaista sjajan post, obozavam da citam ovakve tekstove! Iako imam 17 godina, na svu srecu brzo sam shvatila i na vreme odustala od agresivnih i penastih cistaca i u zivotu ih vise nikada necu koristiti. Cim su pocele da mi izlaze prve bubuljice posegla sam za Effaclar gelom i kremom i lice mi je bukvalno bilo spaljeno, presuvo, crveno i dalje puno bubuljica. Kada sam odustala od ovakvog rezima tragala sam za nekim blagim sredstvom koje nece dodatno isusiti moju vec suvu kozu i odlucih se za Bioten piling sa kajsijom i roze gel sa pamukom za osetljivu kozu... Sto se ispostavilo opet kao pogresan izbor. I posle toliko potrage za cistacem koji ce zadovoljiti potrebe moje koze, nece je isusiti, niti cu imati osecaj zatezanja na licu, odlucila sam se za cistace iz Logona i Weleda asortimana, sto se ispostavilo kao dobitna kombinacija, vise apsolutno nemam problema koje sam pre imala cak su se i akne povukle i zaista sam prezadovoljna i nastavicu da uzivam u carima prirodne kozmetike a preporucila bih i vama! :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Pametno, najbolje je kad se ni ne naprave greške, lakše od saniranja posle :)
      Drago mi je da si pronašla odgovarajuće proizvode za sebe, samo ih se drži onda! Weleda i ja se u smislu proizvoda za čišćenje nismo našli, a sa Logonom uopšte nemam iskustva, ali hvala na preporuci :)

      Избриши
  4. zasto mislis da su pene lose? i ja sam tvojih godina i mesovita koza, sad si me pokolebala...
    cime onda skidas sminku oko ociju i sa lica? koju dnevnu/nocnu kremu koristis?

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Skoro sve imaju proklete sulfate koji isuše kožu. Recimo ova Roc pena: http://sminkajeljubav.blogspot.rs/2015/01/tri-sredstva-za-ciscenje-lica-bioderma.html je nešto najblaže u penastom obliku šta se može naći i činilo mi se da je ok, ali nakon neka dva-tri meseca videla sam koliko mi koža deluje izmučeno i čim sam prestala da je koristim stanje se popravilo. S druge strane, ne mora i tvoja koža biti ovakva iako je zvanično istog tipa, možda tvoja jednostavno uspeva da se bolje nosi sa ovim sastojcima.
      Šminku sa očiju skidam dvofaznim skidačima, oni su mi i dalje najbolji, volim i neke iz povoljnog cenovnog ranga, recimo Lorealov. Sa lica kako kada, u poslednje vreme ako je jača šminka stavim Apivitin gel od lavande (on je najblaži čistač tog tipa koji sam u životu probala) na konjac sunđerče pokvašeno toplom vodom, a nekad skinem Diorovim uljem za čišćenje ili The Body Shop balmom od kamilice. Ako imam baš malo šminke nekad skinem micelarnom pa onda očistim konjac sunđerom.
      Poslednja dva meseca noću stavljam Vichy Neovadiol ulje i maksimalno mi odgovara (pisaću o njemu detaljno uskoro), a danju stavim Caudalie Polyphenol serum pa kremu, do nedavno sam stavljama Vichy Aqualia Thermal serum, i on je baš baš fin.

      Избриши
  5. Ja nikad nisam koristila tonike za lice, ali u poslednje vreme ne može da mi prodje čišćenje lica bez njih. Pre nisam shvatala poentu pilinga, čak ni razlike izmedju vrste pilinga. Sada jedva čekam da odradim piling i lica i tela. Pokušavam da uvedem što više prirodnu kozmetiku :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Pilinzi itekako imaju poentu, samo ih treba prilagoditi tipu kože i promena mora biti vidljiva :)

      Избриши
  6. Moja koža je takođe oduvek meštovita, nisam imala nikada problema sa bubuljucama ali se caklim kao disko kugla ceo život. Međutim, u protekle dve, tri godine sam imala nekoliko najverovatnije reakcija na neke nove proizvode koje sam probala, gde mi se koža bukvalno isušila do maksimuma da je pucala kao zemlja u pustinji. Jako je bolno i kao što si rekla teško za održavanje. To je svaki put trajalo po par dana, ali za mene je to bio šok s obzirom na redovno stanje. Prošli put sam čitajući na netu naišla na A Derma kremu, za koju sam slučajno dobila i tester u apoteci, kasnije sam kupila i celo pakovanje, pa me je spasla ove nedelje kada mi se opet desilo to naglo isušivanje. Vraća suve delove lica u normalu u brzom roku, namenjena je baš suvoj i oštećenoj koži lica i tela. Iako je masna koža zahtevna, kroz ovih par iskustava sa suvom kožom vidim da je to još veći, a možda i teži izazov u pogledu nege i šminke.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Sve mogu da potpišem, to je to! Posebno je nezgodno nama koje nismo navikle na taj tip problema sa kožom. Guglala sam sad A derma proizvode, vidim da ih ima u Srbotrejdu, na koju si tačno kremu mislila?

      Избриши
    2. A Derma Skin Care Cream with Rhealba Oat milk, ima 50 ml ja sam je kupila u Apoteci Beograd. Samo da te ne zbuni na pakovanju u gornjem uglu stoji tačka koja je mene prvo asocirala da je tonirana krema, ali je izgleda takav njihov logo, krema je obična.

      Избриши
  7. Odlican post. Takodje nisam fan BB krema, niti ih koristim. Mojoj masnoj kozi ne prijaju i nakon 1-2 sata najvise koza mi postane uzasno masna i to zaista ruzno izgleda. Tako da sam posle nekoliko koriscenja odustala od njih do daljnjeg. :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala :) Ja nemam tako loša iskustva sa BB kremama, neke od njih stvarno lepo izgledaju, mene samo nerviraju negujuća svojstva koja im se pripisuju kad su one u praksi samo lakši puderi sa zvučnim imenom.

      Избриши
  8. Fenomenalan post. Mislim da uopšte nije čudno i da ne trebaš da se osećaš kao alien glede starijih postova. Stvari se menjaju, koža naročito. Moja takođe nije ista kao pre :) Ne samo po pitanju tonusa, jednostavno nije ista... Napisaću samo da sam se više okrenula proučavanju sastojaka, vodim se logikom- manje je više, radije ću kupiti kremu, losion, tonik ili serum od prirodne, nego brendirane industrijske kozmetičke kuće.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala ti :) Moram priznati da se nisam baš našla sa prirodnom kozmetikom, za proizvode koji mi najviše odgovaraju ispostavi se da pripadaju brendovima onog drugog tipa, ali takođe više proučavam sastojke i spremna sam da za proizvode za negu izdvojim isto onoliko novca koliko i za šminku iako sam ranije za šminku davala bez osvrtanja, a za preparativu kalkulisala maksimalno.

      Избриши
  9. Ja sam se u prvoj promeni u potpunosti pronašla :D
    Najveća promena je bila uvođenje ulja u svakodnevnu negu, nakon godina matiranja i isušivanja kože. Još uvek koristim gelove za umivanje, trudim se da nađem neke blage ili one namenjene suvoj koži, ali sve je manje onih koji mi prijaju. I BB kreme posmatram kao pudere sa manjiom ili većom moći prekrivanja i nekako ne vidim ih kao prave kreme, sredstvo koje neguje i štiti, već više kao deo dekorativne kozmetike :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Eh, zar i ti.. :(
      Slažem se za gelove, sve ih je manje koji su makar podnošljivi, a od pena nijedna jedina. BB kreme, bar ove sa zapadnog tržišta i treba posmatrati kao šminku :)

      Избриши
  10. Imam izrazito suvu kožu koja nikada nije bila masna, ali iskreno verujem da je teže održavati i šminkati suvu, kao što ti kažeš. Micelarne vode mi se takođe ne dopadaju nešto posebno, ali mi je interesantno kako sam koristila, i jako volela, Loreal-ovu micelarnu, onda sam potrošila jedno pakovanje, kupila drugo, i negde na polovini trošenja kao da mi se koža zasitila i počela je potpuno drugačije da reaguje. BB kremu sam probala jednu i na njoj ostala. Obožavam Garnier-ovu, i mada se slažem da ima istu ulogu kao lagani puder i da nanosim kremu pre nje, meni se dopada taj efekat i činjenica da mi baš odgovara. I za kraj ovog predugačkog komentara :D Mislim da je najbitnije samo slušati svoju kožu/lice/telo
    Post je inače odličan. :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ja u to ranije nisam verovala, mislila sam da je ženama sa suvom kožom prilično lako, samo nađu neki masniji puder i to je to, neće sijati, neće im skliznuti sa lica. Nisam bila svesna koje je perutanje muka i koliko je već u startu teže učiniti da suva koža deluje sveže.
      Moguće da ti se koža zasitila te micelarne, to se i meni desilo više puta, a nije isključena ni promena formule. Nisam ja protiv BB krema, samo verujem da je to zvučno ime za lakši puder :)
      Slažem se za deo sa slušanjem svoje kože, upravo je to ono šta se trudim da radim. Hvala! :)

      Избриши
  11. Odlicne promene! Mogla si i ranije da ostavis penuca sredstva, pre dehidratacije, ali ni sada nije kasno. Sad pocinje prava potraga za dobrim kremastim, uljanim, balzamastim cistacima. Polako i ja odustajem od micelarnih, mada sam uvek umivala lice nakon koriscenja istih. No, sve vise mi se svidjaju sredstva sa kojima u isto vreme mogu da skinem sminku sa lica i ociju. :) Slazem se i za BB kreme, zapdanjacke verzije u samo light tonirane kreme.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Osobe sa masnom kožom ili makar vrlo masnom na određenim delovima drugačije doživljavaju penaste čistače; ništa drugo ne daje taj osećaj škriputavo čiste kože, a to je ono šta masnokošcima prija. Drugo je, naravno, kad to počne da smeta ili kad se koža promeni kao što je moja. Definitivno kreće potraga za drugim tipom čistača, šteta samo što je izbor kod nas tragično bedan :(

      Избриши
  12. Анониман17.10.15. 10:27

    Post je predobar, sa uzivanjem sa procitala i mogla bih jos., obozavam, ali obozavam ovakve tvoje postove <3
    Zna se sta je covek koji ne menja misljenje, a zna se i sta je covek koji ga precesto menja, da ne ruznimo sektor komentarisanja odredjenim imenicama koje su nam poznate ;-)
    Ja sam verovala da piling ne treba cesto da se radi kod suve koze (moja je suva bas, nos nazalost ne), ali sam primetila da prirodni piling koji smuckam i koji radim ne svaki ali svaki drugi-treci dan prelepo odradi poslic i skine sve te ljuspice i sve to sto spominjes, a krema koju koristim posle njega toliko dobro legne i odlicno nahrani kozu. Tako da moj glas ide za cesci piling suve koze, naravno ne jak i sve sto mozes sama da smuckas - to je moja preporuka. Tonike ne koristim, micelarnu i dvofazno da (obavezno umivanje posle), ali ne ocekujem negu, BB kreme su mi smesne - to je lagan puder sto ti kazes i ok je da neko bira tako nesto za prekrivanje manjih nepravilnosti ako ne voli osecaj klasicnog pudera na licu. Eto to je to, a i meni neke stvari u koje sam se ranije klela sada nazalost nikako ne odgovaraju i nije to to sto je nekad bilo. Kao i neki ljudi u krajnjem slucaju ;-) Lepo rece co'ek panta rei, danas jeste, sutra nije, a juce tek ne postoji.
    Mnogo pozdrava, Alekta***

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala ti :) Kad krene filozifiranje teško se zaustavlja, sreća da ima vas koji ste ipak spremni da to i pročitate :D
      Definitivno je piling potreban, ne svakome isti, naravno, ali svakome treba neka vrsta eksfolijacije. A što se tiče BB krema nije ni da su nužno lakše od klasičnih pudera, imala sam pudere koji su bili lakši od svih BB krema koje sam probala tako da verujem da je sve samo do marketinga. Istina vala i to za ljude, poooosebno za ljude :)
      Pozdrav :*

      Избриши
  13. U potpunosti se slažem sa tobom! Ni ja nisam ljubitelj pena, micelarnih niti BB krema. Pene ma koliko nežne bile, uvek mi bar malo isuše lice. Sa micelarnim vodama se nisam najbolje složila, iako se kao i ti, uvek umijem nakon korišćenja. Upravo mi je ta misao uvek u glavi, ako su dovokjno jake da uklone šminku, ne treba da ostanu na koži. Neke su mi izazivale iritacije, čak i nakon brzog umivanja. Mada ih, generalno, smatram dobrim i efikasnim rešenjem za skidanje šminke sa lica, ali ne i očiju.
    Sa BB kremama sam imala sličnu situaciju. Dopada mi se što imaju lagano prekrivanje, i nisu teške. Medjutim, uprkos tvrdnjama, nikada se nisam usudila staviti ih bez kreme ispod. Prosto, nisu dovoljne. Sjajan tekst! :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Jeste, nema te pene koja ne isušuje, samo je stvar u tome da nečija koža to može da podnese i da se brzo obnovi, a nečija ne može... Slažemo se skroz za micelarne i BB kreme. Hvala :)

      Избриши
  14. U svoju rutinu sam uvela tonike, koji su znatno poboljsali moju mesovito-dehidriranukožu sklonu ljustenju.. Izbacila sam sredstva koja pene, i meni su se izuzetno lose pokazala sto se tice T zone.. Od skoro redovno koristim SPF, cak i zimi :)

    ОдговориИзбриши
  15. Ja sam lutala od preparata do preparata za svoju kozu,koja je inace mjesovita ali i normalna,na nekim dijelovima suha,i T zona,nista pretjerano masna.Svaku noc umivanje sa essence piling gelom,i mazanje sa afroditinom kremom...ponekad,zavisno od raspolozenja i stanja moje koze,uvrstim i sapun od cimeta i pantenol kremu..:) pogledajte i moj blog,pisala sam o ovim stvarima,pa ako vas zanima.. http://blogphoenixs.blogspot.ba/ Lijeeeep pozdrav :)

    ОдговориИзбриши
  16. Sjajan posts. BB kreme kao takve (negujuće-puderaste) možda mogu da odgovaraju masnoj koži, pod uslovom da su dobro formulisane i dobro hidriraju. Čim imaš makar malo suvlju ili dehidriranu kožu, obavezno je još i krema ispod, ili barem serum. Barem je takvo moje iskustvo.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Krenula sam sa BB kremama u vreme kada mi je koža naginjala ka masnoj i ni tada čak nisam imala utisak da su BB kreme dovoljne, nije to to jednostavno, one su ipak dekorativna, a ne preparativna kozmetika. Hvala!

      Избриши
  17. Nas dve prilično slicno razmišljamo. :) Ja tonike ne koristim. Nisu mi ni malo interesantni nikad ni bili kao ni BB kreme. Iskreno, uopšte ne verujem u takve proizvode koje isto vreme čiste i neguju baš kao i u šampone sa omekšivačem. Ja micelarnu koristim isključivo kao drugi korak u čišćenju lica kad se šminkam. Prvo sa odgovarajućim skidačem skinem šminku sa kapaka pa onda koristim micelarnu za blago uklanjanje šminke sa celog lica. Tek onda lice umivam gelom. Znam da je to proces koji malo duže traje i ne preskačem ga ni u 5 ujutru kad se vratim iz provoda koliko god da sam umorna. Nema te micelarne koja može da ukloni sve nečistoće i žao mi je što dosta devojaka misli da im je to sasvim dovoljno.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Drago mi je :) Istina, ni meni se generalno nikad nisu dobro pokazivali 2, 3, 4 u 1 proizvodi bilo kog tipa. Slažem se skroz za micelarnu i čišćenje za koga mislim da je najslabija tačka nege i "održavanja" kože lica kod naših žena i to svih godina.

      Избриши
  18. Imamo dodirnih točaka. I ja sam imala veliki prijelaz s masne mladenačke kože na.... još se upoznajemo! ;) :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Još se upoznajemo je odličan opis ovoga kroz šta i ja prolazim :)

      Избриши
  19. Odličan i koristan post! Nikako da se nateram da u većoj meri koristim tonike, retko obraćam pažnju na njih...

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala! Imaju i tonici svoju ulogu, zaista imaju, iako sam ih ja prva godinama posmatrala kao samo još jedan od proizvoda za koje hoće da nam izvuku pare.

      Избриши
  20. Imamo dosta dodirnih točaka, jedino oko stavke broj 5 se djelomično slažem. Moja koža je npr osjetljiva i također volim nježnost ali i brze rezultate tako da kod nekih stvari koža mora burno odreagirati u granicama normale da bi se vidio efekt no to je neka druga tema. Ja kontra, sve više volim BB kreme :D

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Naravno, ne možemo se i ne moramo se oko svega slagati :)

      Избриши
  21. Odlično i korisno. Hvala.



    Nedvno sam otvorila blog, ako želiš svrati
    Ivinsvet.blogspot.rs

    ОдговориИзбриши

Омогућава Blogger.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...