Poseta Aurinoj fabrici u Nišu i najava noviteta

/
38 Comments

Nedavno sam, sa još nekoliko blogerki i novinarki, imala priliku da posetim Aurinu fabriku u Nišu pa ću vam u ovom postu prepričati utiske i prikazati delić atmosfere kao i novitete koji se uskoro očekuju na rafovima.

Ne znam zašto, ali maksimalno me očarava proces izrade bilo kog proizvoda i godinama sam redovno pratila emisiju How It's Made na Discovery kanalu. Beskrajno se divim pametnim ljudima koji su osmislili sve te mašine koje prave proizvode i obavezno dugo, hipnotisano gledam kako iskaču proizvodi jedan za drugim. Ne bih propustila priliku da posetim fabriku u kojoj se proizvodi praktično bilo šta, a možete onda zamisliti moj nivo sreće u fabrici koja proizvodi najvažniju sporednu stvar na svetu - šminku. Totalni candy shop momenat :) No idemo redom...
Aurina fabrika nalazi se u Nišu i deluje vrlo moderno i lepo uređeno, kako spolja tako i unutra. Sastoji se od proizvodnog pogona, laboratorije, administrativnog i skladišnog dela. Pre obilaska imali smo priliku da se upoznamo sa rukovodstvom kao i da vidimo test štand - štand poput onih u drogerijama gde zaposleni osmišljavaju prezentaciju proizvoda i najprikladniji raspored. Nažalost, prostor je ograničen tako da za svaki novi, ubačeni proizvod neki mora da ode iz asortimana.


Potom smo posetili laboratoriju gde smo od divne Marije Lacković, direktorke razvoja saznali mnogo informacija o procesu nastanka proizvoda. Saznali smo, recimo, da u prosečan ruž ide čak šest vrsta voskova gde svaki ima svoje specifične osobine zbog kojih je ubačen, a oni zajedno čine oko 80% sastava jednog ruža. Tu je u svrhe demonstracije napravljen jedan Nano ruž i stvarno je zanimljivo videti kako je to s jedne strane tako jednostavan proces, a opet ima toliko faktora na koje treba obratiti pažnju. Sve sirovine nabavljaju se od proverenih, sertifikovanih dobavljača, a kontroliše se i svaka serija proizvoda tako da završni proizvod odgovara današnjim važećim standardima i bude potpuno bezbedan za korisnike.
U obilazak proizvodnog dela povela nas je direktorka proizvodnje Daliborka Rančić, a prethodno smo obukle zaštitne ogrtače i stavile zaštitu za obuću. Malo je reći da sam bila očarana, a ko bi i mogao da ostane ravnodušan pred prizorom, recimo, kante pune nekoliko litara sjaja za usne:

Sjajno zar ne? :)
Ruževi kreću od ovakvih pasti:


A na kraju izlaze iz ovakvih kalupa:


gde se potom ručno ubacuju u kutijice:


Rumenila nastaju tako što mašina tačno određenom jačinom i dužinom sabija prah u metalnu ambalažu:


Divni su to bili prizori, šteta samo što nismo imale više vremena za obilazak. Ženu jednostavno ne može da ne oduševi prizor stotina pa i hiljada komada šminke na jednom mestu:

Moram da se osvrnem i još jednu stvar vezanu za proizvodnju. Zbog posla sam već imala priliku da posetim nekoliko fabrika u Srbiji, neću ih imenovati i nemaju veze sa kozmetikom, a iz svake sam izašla sa mučnim osećajem, duša me je bolela zbog groznih uslova u kojima te žene rade. Laknulo mi je kad sam videla da to sa Aurom nije slučaj. Sve deluje čisto, moderno i sređeno, a na licima zaposlenih nisam videla onaj sumorni, ubijeni pogled kakvog sam se plašila već vlada vedra i prijatna atmosfera. Možda vam deluje nepotrebno što pišem i o ovom aspektu, ali generalno se trudim da kupovinom podržavam firme koje dobro tretiraju svoje zaposlene i imam listu radnji i brendova koje izbegavam upravo zbog lošeg odnosa prema zaposlenima.
Aurin njen razvojni put je zaista fascinantan, skoro i neverovatan za srpske uslove. Od male firme koju je pre 19 godina osnovala vlasnica Mila Litvinjenko došla je do prepoznatljivog i popularnog brenda koji se menja, unapređuje i proširuje.
Poslednjih nekoliko godina česti noviteti su postali nešto na šta nas je Aura navikla. Noviteti koji su već u prodaji su prajmer namenjen matiranju masnih delova lica i Aurina verzija sunđerčića u obliku jajeta namenjenog nanošenju (najpre) tečnog pudera, kao i duo senke za obrve u svetloj, srednjoj i tamnoj varijanti i bezbojni fiksator za obrve:


Kako vam deluje priča o Auri? Delimo li možda očaranost procesom proizvodnje?
Koji vam novitet deluje zanimljivo?


You may also like

38 коментара :

  1. I ja sam kao i ti luda za how it's made, gledam skupa s djecom, a iscudjavamo se jednakim zarom XD super je "izlet", voljela bih vidjeti sve to uzivo, iako si i fotografijama i pricom uspjela docarati kako to izgleda. Ne znam bih li se suzdrzala da ne skocim u te ruzeve na hrpi, kao dijete u one sarene loptice po igraonicama.
    Spuzvica mi je najinteresantnija od noviteta :D

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. E to je taj osećaj! :D U momentima me pomalo bilo sramota koliko sam se oduševljavala, druge žene su se ponašale odraslije :D
      Roze sunđerče je super, ne baš kao BB, ali najbliže moguće.

      Избриши
  2. Ja bih išla ponovo, ali ovaj put da se duže zadržimo u proizvodnji. Imam utisak da smo samo protrčale ;)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Pa i jesmo samo protrčale, bukvalno :( Dva sata bi bila taman za obilazak tog dela :D

      Избриши
  3. Predobro! Super je vidjeti kako to izgleda kada se stvara. Bila sam u tvornicama skincare ali nikada makeup-a :)

    ОдговориИзбриши
  4. Iskrena da budem nisam od Aure ni ocekivala manje. :) Bila sam dva puta u fabrikama i to jednom u Bambiju. Malo je reci da sam bila fascinirana kad sam videla kako se proizvodi Plazma keks. :)
    Cekam tvoju recenziju prajmera. ;)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Jao, u Bambiju si bila, blago tebi! :D Imam utisak da bih imala 150 kila da radim na takvom mestu mada sam više puta čula da njihovi zaposleni ni ne jedu više svoje proizvode.
      Prajmer deluje ok za sada, nije klasični silikonski, prijatniji je za nošenje. Produži period bez prosijavanja mada ga ne spreči skroz, naravno.

      Избриши
  5. Fiksator za obrve definitivno! Moracu da ga isprobam :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ok je, samo imaj u vidu da ga oboje senke ili olovke za obrve, posle nekoliko upotreba nije više ovako proziran. Nije mu to sad neka fatalna mana, ali eto :)

      Избриши
  6. Uživala sam gledajući fotke! :) Novi prajmer i fiksator biće moji :))

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Drago mi je :) Prajmer se čini fin, fiksatorom nisam toliko oduševljena, ali to je više stvar ukusa, navikla sam na voskove kao sredstvo za fiksiranje.

      Избриши
  7. I ja biiiiii :) oduševila sam se slikama :D

    ОдговориИзбриши
  8. Svaka cast za tekst, ali to i nije neka novost (vec duze rado pratim ovaj blog) - zato posebne cestitke upravo za to sto si nam prenela i kakvi su uslovi u proizvodnji. Meni je to, takodje, vrlo vazan momenat i sigurno ne bih da podrzavam kuce koje lose tretiraju i izrabljuju zaposlene. Zato bi mi bio jako zanimljiv i neki tekst o tim proizvodjacima na tvojoj listi (i za podrzati i za zaobici, bez obzira da li se radi o kozmetickim ili drugim kucama).
    A Auri cestitke na sve boljim i interesantnijim proizvodima, Glamglow je vec moj, a i onaj drugi, zaboravih mu ime, uskoro mora biti :))

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala na praćenju i lepim rečima :)
      Lista koju sam spomenula je moja lična, mislim zasnovana je na utiscima koje sam čula, nešto direktno od zaposlenih, aktivnih ili bivših, a nešto preko trećih lica, nisu podaci koje bih mogla javno da objavim bez posledica :(
      Aurini hajlajteri su pun pogodak, obe nijanse, njih bih uvek izdvojila kao proizvod broj jedan, to je efekat skupog hajlajtera za male pare.

      Избриши
  9. Uh uh pratim te dugo, pre svega tvoj naziv bloga je divan i apsolutno se slažem u vezi s!tim, u ovom postu sam posebno uživala i samo cu reci jos još jos!
    Sve informacije su odlične za emisiju si me oduševila jer i ja sam zaljubljena u nju a detalj o zapislenima je 👏👏👏👏
    Hvalaaa

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala ti puno :) Naziv je stvarno ispao pogodak, da mogu da vratim vreme opet bih ga uzela, izdvaja se u moru engleskih naziva, a i tačan je u krajnjoj liniji :D
      Ima nešto magično u svim tim mašinama i pokretnim trakama :D

      Избриши
  10. E bi mi zao kad naidjoh na kraj posta,mogla sam citati do sutra. :)Daaavno sam citala neki intervju sa vlasnicom Aure i tad saznala da su iz Nisa..a fabrika sminke je sigurno dozivljaj kao za dete fabrika cokolade. :) Hvala ti sto si nam odskrinula vrata ovog raja. :*

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Meni je žao što nemam više fotografija, na nekim mestima nije bilo dozvoljeno fotografisanje, a na nekim nisam imala vremena za više fotografija. Doživljaj je bio stvarno vrhunski i drago mi je ako sam uspela da prenesem makar deo atmosfere :)

      Избриши
  11. Mislim da bih uživala kao malo prase da mi netko omogući ovakav posjet. :D divno izgledaju svi ti proizvodi ovako na jednom mjestu, a i zbilja je zanimljivo saznati nešto o samom procesu izrade. :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Oooo da! :D Šteta jedino što nismo mogle duže da ostanemo i više fotografišemo, mnogo je zabavno!

      Избриши
  12. Divno si nas prošetala kroz Auru. Slične smo po pitanju hipnotiziranosti stvaralačkim procesom :D možda je i bolje da ne odem u proizvodni pogon kozmetičke firme, verovatno bih se namerno izgubila :P Drago mi je da se Aura kao brend razvija i prati potrebe tržišta, a uskoro ih očekujemo i u Hr :) Bar se nadam da će napokon doći.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Lepo me je bilo sramota svog oduševljenja u nekim momentima :D Tačno sam se setila majke koja mi kaže da se nekad ponašam kao malo dete, ali kako ostati uravnotežena odrasla osoba pred kantom sa 20 kila ruža??? :D
      Rekoše nam tada u Nišu da su pregovori sa distributerom za Hrvatsku i Sloveniju u toku pa će valjda onda zaista i doći.

      Избриши
  13. Анониман29.10.15. 02:34

    Aura je super u svakom smislu, odlican post. U poslednje vreme izbacuju novitete, i prate trendove, cene su im pristupacne.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Aha, jako su unapredili brend, Aura danas kao da nije ona ista Aura od pre 10, pa i 5 godina. Hvala :)

      Избриши
  14. Sa uzivanjem sam procitala ovaj post :-) Meni bi takodje bilo jako zanimljivo u fabrici :-)

    ОдговориИзбриши
  15. Kako si lepo prenela atmosferu i utiske kroz tekst i slike, vidi se da je bilo divno! Kofa puna sjaja za usne je sjajan momenat, mislim da bih reagovala kao i ti :D
    Radujem se proizvodima za obrve, deluju mi obećavajuće :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala ti :) Na kofu punu sjaja vilica se spušta skroz do poda :D

      Избриши
  16. Анониман30.10.15. 09:22

    Pa uzivala sam stvarno u tekstu i slikama! Uvek cu da podrzim domace, sta cu, valjda osecaj pripadnosti. A ovde ima i te kako razloga da se podrzi. Koristim Auru jedno 15 godina bar. Obozavala sam njihove kamene pudere u onim plastikanerima od ambalaze koji se polome posle tri upotrebe, ali to mi uopste nije smetalo. Potrosila sam ih svojevremeno 5-6 komada. Slazem se da mi mozda neki njihovi proizvodi ne odgovaraju, recimo prajmer mi se nije pokazao kako sam zelela, ali to nije razlog da odbacim brend skroz. Zao mi je sto nase devojke jos uvek imaju predrasude ne samo prema Auri i generalno domacoj proizvodnji, nego i prema pristupacnijim brendovima. Nove Essence palete, reci cu ti samo - sokantno koji kvalitet za 550 dinara. Ono sto mislim da je kod Aure meni pozitivno je da osluskuju trziste i da prihvataju kritike, to je najbolji nacin da se brend unapredi. I da su pametni da tako i nastave, a ja cu im sigurno biti kupac do daljeg.
    Inace stvarno moram da kazem da je tvoj blog jedan jedini od kojih procitam tekst od pocetka do kraja :-DDDDD
    Sjajna recenzija a slickice su pravi "paradajz on rt" :-DDD
    Alekta***

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Drago mi je :)
      Ma nema brenda kod koga će nam odgovarati baš svi proizvodi, jednostavno ga nema pa taman svaki proizvod koštao po sto evra! Slažem se sa tim za osluškivanjem tržišta, Aura to zaista radi, kako kad je reč o nijansama tako i o vrstama proizvoda.
      Hvala, hvala :*

      Избриши
  17. <3 <3 <3 A ja ih još nisam vidjela kod nas :( ;)

    ОдговориИзбриши
  18. Ja sam kao i ti, potpuno očarana samom izradom novih proizvoda, jos ako se radi o kozmetici :)))) Cini mi se da bih mogla jaaako dugo da buljim u sve to :) sarenilo, boje i sama slika u glavi napravljenog ruza :) cup of tea :)
    Stvarno, i ja sam zadivljena brzinom progresa ove firme, jos vise sve kvalitetnijim i boljim proizvodima koje plasiraju. Npr, meni su njihovi tecni mat ruzevi u rangu sa MAC ruzevima, mozda i bolji, ili bar ja to tako konstituisem u svesti.. Mislim da ce ova firma imati odlicam svetski renome ako ovakk nastavi :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Daaaaa :) Proizvodnja je uvek fascinantna, a još ako je kozmetika sreći nema kraja :D
      I da, stvarno jako brzo napreduju i zaista mi je drago zbog toga.

      Избриши
  19. Анониман27.3.16. 14:37

    Dok sam čitala imala sam osećaj da sam sa tobom, i ja mislim da bih kao malo dete počela da trčkaram okolo i svočujem sve da sam zaista tamo i da to mogu :D.Moja prva prava paleta senki jeste aurina i stvarno je odlicna pigmentacija je odlicna,a bas bih volela i da brobam njihove nano ruževe .

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Drago mi je da sam uspela da dočaram atmosferu :) Bilo je mnogo lepo, možda i najlepše iskustvo otkako blogujem, jedino šteta što nismo mogle da se duže zadržavamo u pojedinim pogonima. Nano ruževi su skroz zgodni onako mali mada su, realno, po kvalitetu bolji oni iz mat linije.

      Избриши

Омогућава Blogger.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...