Spušteni kapci (hooded eyes) - prvi deo

/
77 Comments
Davno sam najavila da ću pisati o spuštenim kapcima i nikako da se upustim u to, najviše zbog toga što sam želela da baš dobro obradim temu, a nikad dovoljno vremena. U ovom postu prikazaću vam razliku između spuštenog i "normalnog" kapka, a u njegovim nastavcima biće više reči o šminkanju takvog kapka.
Kao prvo, da pojasnimo šta je uopšte spušteni kapak. Ako kada zatvorite oko i opustite kapak tako da bude u svom najprirodnijem položaju (dakle nema podizanja obrva) imate višak nabrane kože na kapku poput kože šar peja onda imate spušteni kapak. Kod nekoga je to baš očito, ceo kapak je jedna zgužvana masa, kod nekog je jedva primetno, kod nekog je kapak spušten samo na jednom delu, kod nekog je spušten kapak samo na jednom oku. Zajedničko za sve je da ne postoji klasičan pregib koji se naglašava prilikom šminkanja pa mnogi lookovi koji na očima bez spuštenih kapaka izgledaju sjajno na ovakvom tipu budu skroz neprimetni. Šminkanje spuštenih kapaka je ipak nešto šta bi u svakom slučaju trebalo da vas interesuje pošto se sa godinama kapci spuštaju i jednostavno nema žene preko 50 godina kojoj kapci nisu bar malo spušteni. Dakle, ako imate spuštene kapke posmatrajte ih kao svoju prednost - kad ostarite šminkaćete se bolje od svojih vršnjakinja koje su dotad imale više sreće pošto ćete imati mnogo više iskustva :)
Ja sam baš klasičan primer spuštenih kapaka, nema ni najmanje dileme imam li ih ili ne. Vrlo su spušteni, na oba oka podjednako. Pogledajte najpre kako moj kapak izgleda kad podignem obrvu i "izravnam" ga:
hood 010
Manje-više kao kod svakoga, zar ne? Pogledajte sada kako on zaista izgleda kada zatvorim oko i postavim kapak u njegov prirodan položaj:
hood 003
hood 001
Kao što vidite, tu je gomila nabrane kože uz samo oko plus višak koji preti da poklopi kapak, a koji će se, s godinama, sve više spuštati. Kada otvorim oko to izgleda ovako:
hood 013
U nastavku ću probati da vam prikažem konkretnu razliku između spuštenog i normalnog kapka. Na sledećim fotografijama crnom bojom obeležila sam  prirodni pregib, dakle liniju koja prati završetak orbitalne kosti. Kada u nekom tutorijalu naiđete na deo onda nanesite tamniju senku na pregib i dobro izblendajte misli se upravo na ovu liniju. Dok držim obrvu podignutu deluje skoro normalno:

hood 016
Kada, međutim, opustim kapak to izgleda ovako:
hood 021
A kada otvorim oko ovako:
hood 027
Toliko o tome da mi sa spuštenim kapcima možemo naglašavati pregib. Kada bih prilikom šminkanja isticala tu liniju ništa se ne bi videlo dok držim oči otvorene. Da bih stvorila iluziju standardnog pregiba moram da ga dovoljno podignem. Plavom bojom obeležila sam stvarni pregib, dakle pregib koji se uz moje spuštene kapke vidi kada su mi oči otvorene. Pogledajte kolika je to razlika:
hood 028
Deluje smešno i neprirodno dok držim obrvu ovako podignutu, ali to zapravo izgleda ovako:
hood 033
Objavila sam dosta lookova na kojima je pregib bio istaknut (možete ih pronaći pod oznakom EOTD), ali to je uvek bio ovakav podignuti pregib jer drugi ne bi imao smisla na ovakvim kapcima.
Ako tražite tutorijale za šminkanje spuštenih kapaka jako često ćete naići na tutorijale Azijatkinja (kosookih) pošto se ovakve oči često vezuju za njih. Iako može da bude sličnosti u nekim slučajevima, to je ipak drugi tip očiju u odnosu na onaj koji mi imamo, a svakako da i kod njih ima mali milion varijacija. Razliku je jasno i detaljno objasnila singapurska blogerka Bun Bun, pogledajte post ovde, a bacite pogled i na ostale njene postove koji se odnose na oblike očiju, objašnjenja su joj slikovita i razumljiva.
Kako post ne bi bio preterano dugačak ovde ću se zaustaviti, a nastavak očekujte uskoro. Imate li vi spuštene kapke? 


You may also like

77 коментара :

  1. odlican tekst, mislim da ce biti veoma posecen, i stalan prilikom pretraga =)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala! :) Već je zapanjujuće mnogo puta otvoren, u pravu sam ja kad kažem da spuštene kapke ima mnogo više žena nego što se misli.

      Избриши
    2. Анониман23.5.16. 17:28

      Ja imam jedan spusteni kapak i bila sam zabrinuta da sam od necega bolesna.

      Избриши
    3. Jao, mogu misliti :)) Ma kakvi, mnogo žena ima spušten samo jedan kapak.

      Избриши
  2. SarPej je pobedio!! xaxaxaxax,smesan mi je,ali je textu,sve odlicno objasnjeno!! :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Šar pej su taaako slatke kuce, pogotovo dok su male :) Hvala!

      Избриши
    2. Salu na stranu sada,imam koleginicu kojoj su pretili kapci da zatvore oko,pa je morala da to malo sece,a i onako slabije vidi! velika je razlika sada,a i gledala sam neku devojku kako lepi neke tracice,i zalepi taj gornji kapak,i stvarno ne izgleda toliko spusteno... :)

      Избриши
  3. imam, i mnogo me nerviraju, najvise zbog sminkanja... i naravno, sa godinama je to sve jos vise izrazeno, tako da jedva cekam i ostale postove na temu :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Mene su kao mlađu više nervirali, sad sam se već pomirila sa sudbinom i našla način da se našminkam (skoro) kako god hoću. Ako ih ne možeš pobediti... :D

      Избриши
  4. Svaka cast na postu,sigurno ce limoci mnogim devojkama :)

    http://www.newayofteenagelife.blogspot.com

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala, nadam se i ja da hoće, makar da prepoznaju ako već nisu :)

      Избриши
  5. I kod mene su malo spusteni kapci, al nesto me to mnogo ne tangira za sad, a i ne sminkam nesto puno oci, pa i nije primjetno.
    Kad se jos malo spuste, otici cu da ih malo "sjecnem". Rodica je to vec radila, super je ispalo, i zaista mijenja na sveukupnom izgledu lica.
    U svakom slucaju jako koristan post, vjerujem da ce drugi biti jos bolji. :-)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Stvarno? Nisam to dosad primetila na tvojim slikama, valjda je bio takav ugao. Uh, ja se ne bih usudila da radim nešto sa kapcima, baš me je strah toga, a ne znam ni koliko bi dobro izgledalo, ipak sam rođena sa ovakvim, nije da su sa godinama postali spušteni. No dobro, ko želi super :) Hvala!

      Избриши
  6. Super sto si se odlucila za ovu temu, mislim da je bas korisna s obzirom da cemo s godinama sve imati, manje ili vise, spustene kapke. Bas me interesuje nastavak, kako se sminkaju oci sa spustenim kapcima i koje boje najbolje zamaskiraju takav kapak.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Drago mi je da sam potrefila :) Ma i mislila sam da će žene zanimati ovako nešto, ali ne baš ovoliko, za sat vremena post je imao više pregleda nego što neki drugi imaju za dva dana! Biće verovatno dva nastavka još.

      Избриши
  7. Анониман6.1.14. 13:21

    Konacno neko da propiskara na ovu temu. Imam spustene kapke takodje i razumem svu tu muku. Dugo sam trazila efektno resenje i ono se nalazi u najboljem priboru za blend i dobroj bazi za senke, a to je kod mene Artdeco. Isto tako, ne stoje mi samo svetlije senke, moram malo da osencim taj deo, da mu dam tu "dimenziju" koja mu "fali". Svaka cast, vrlo lepo si otvorila ovu godinu :)
    Puno pozdrava i srecan Bozic od srca :)
    Alekta*

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Slažem se, i za blendanje i za bazu, oboje ću spomenuti u nastavku posta! Ma slažem se i za svetlu senku, a ako me vreme iole posluži narednih dana biće i slikovitog prikaza. Hvala, takođe! :)

      Избриши
  8. super post :)
    i ja imam malo spušten kapak, baš me zanimaju postovi na tu temu koji slijede :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala :) Baš dosta žena ima spuštene kapke, više nego što se obično misli. Biće nastavka, dva sigurno.

      Избриши
  9. Predivan tekst draga! Nisam ni znala da spušteni kapci mogu predstavljati problem pri šminkanju, tek kada gledam tvoje fotke s nanošenjem sjenila, vidim u čemu je problem :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala! :) Spušteni kapci zaista jesu problem, ako ništa drugo ono zato što se nijedan tutorijal ne može doslovce primeniti, a da ne spominjem nestajanje svake senke sa kapka bez jako dobre baze.

      Избриши
  10. Uglavnom sam pohvatala cake za sminkanje, ali je uvek dobro procitati i videti jos neko uputstvo. Oblik mojih ociju je nesto drugaciji, ali mi se cini da nam je kapak jednako spusten. Cekam s nestrpljenjem drugi deo price.
    :*

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Sve smo mi bile primorane da naučimo kako da izvučemo najbolje iz ovoga, ali rekla bih da ipak ima i dosta žena koje se i dalje boje da se našminkaju jače, stave ajlajner i sl. Drago mi je da ti se sviđa, biće nastavka, samo da me posluži vreme za fotografisanje :)

      Избриши
  11. I moji kapci su spušteni, plus droopy, mislim da se tako kaže kad im spoljašnja strana ide na dole pa izgledaju tužno. :) Uglavnom se snalazim sa "lažiranjem" pregiba, a kao dobar trik se pokazalo i uvijanje trepavica, jer što se više podignu, oko deluje otvorenije i svežije. Hvala na superkorisnom postu. :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Jeste, to je to :) U pravu si i za trepavice, to je jedna od najvažnijih stvari kod ovakvih očiju.
      Drago mi je da ti se post sviđa!

      Избриши
  12. Imam isti "problem":) jos mi je "najbolje" kada se namucim sa sjenama i na kraju podignem pogled a kapak mi se i ne vidi. :/ uglavnom, zaista divna recenzija

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. To se i meni ranije dešavalo i baš sam se nervirala, sada sam naučila kako da izvučem najbolje iz spuštenih kapaka :)

      Избриши
  13. imam spustene kapke! :) znam bas po tome sto si napisala - otvorene oci mi "pojedu" make up, pola toga se ne vidi...:)
    odlicno ce mi doci saveti za sminkanje! :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. To je to, da :)
      Ako me vreme za fotografisanje posluži, biće ovo serija tekstova.

      Избриши
  14. Ja sam mislila da su moji spusteni .. mada i jesu malo ali da se raditi s njima :)

    ОдговориИзбриши
  15. Nije strašno imati spuštene kapke, strašno je imati spušten kapak :D Kod mene je razlika primetna, na levom oku mi je spušteniji kapak, a to ne bih ni primetila da nije šminke :) Večito mi je eyeliner izgledao nesrećno na levom oku i nekako nejednako koliko god se trudila, a onda sam pažljivo pogledala i shvatila da postoji razlika. Isto tako i šminkanje pregiba onda moram da prilagodim, tako da je to muka živa :D

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Nisam o tome razmišljala, ali stvarno zvuči gore nego kad su oba kapka podjednako spuštena! :)

      Избриши
  16. Bas zanimljiv post! :) Ja imam mozda poluspustene kapke ali nemam problema sa sminkanjem. :D

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala! Nemam ni ja više problema, naučila sam da izvučem najbolje od ovoga šta imam, ali nekad je baš bilo nezgodno.

      Избриши
  17. Ovo ce biti moj omiljeni serijal tvojih postova! Ja muku mucim i stvarno je grozno za sminkanje, jer klasicna pravila ne vaze. Odlican tekst i jedva cekam jos!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Drago mi je da ti se sviđa :) Biće još, jedan sigurno, moguće i više.

      Избриши
  18. Odlican post jedva cekam nastavak

    ОдговориИзбриши
  19. Detaljan, poucan i dobar post zaista :)

    ОдговориИзбриши
  20. Razumijem muke :D Najgore mi je što mi tuš nikada ne može izgledati lijepo kao na osobama koje namju spuštene kapke :(

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Istina, nikad onako savršene linije kao što može biti na nespuštenim kapcima :(

      Избриши
  21. Joj odlican i predivan i prekoristan post! Moji su spusteni veooooma malkice, pa nemam toliki problem. Ali posto sam navikla sebe da sminkam uvek se bas pomuim ako neko hoce da gasminkam a ima spustene kapke. Najcesce je to moja sestra koja ima dosta spustenije od mojih.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala! :) Muka je šminkati spuštene kapke i to iz više razloga - teško je samo šminkanje zbog zgužvane kože, senke brzo nestaju, pregib nije na klasičnom mestu itd.

      Избриши
  22. Bravo za post! Jedva čekam drugi deo :)

    ОдговориИзбриши
  23. Jaooo, spušteni kapci...moja boljka, Nisam znala za ove trikove, odmah ću ih pokušati primjeniti!

    Hoćemo još!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Biće još svakako, jedan sigurno, a vrlo moguće i dva-tri, samo da me vreme posluži za fotografisanje :)

      Избриши
  24. Moja sestra i mama imaju spustene kapke i jako se razocaram kad ih sminkam po pola sata, a kad otvore oci nista se ne vidi!
    Nije vrsta posta koja se cesto vidja po blogovima, a zanimljiva je tema.
    Po ostalim komentarima vidim da nisam jedina koja uzbudjeno ceka nastavak.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Drago mi je da ti se sviđa :)
      Teško je šminkati spuštene kapke, posebno nekom ko ih sam nema, prosto ni ne pomišlja u čemu su sve specifični.

      Избриши
  25. Ovo je jedan jako poučan i iznad svega odličan post… Iako su moji kapci drugačiji ipak mislim da ću i sama pokušati pregib malo izmijeniti te ga postaviti tamo gdje mi odgovara :-) Čekam nastavak :-)

    Sretan Božić!!!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala puno, drago mi je da sam potrefila :) Biće nastavka! Hvala i na čestitki :)

      Избриши
  26. Ako ovo budeš pretvorila u seriju članaka mislim da ćeš imati vernu bazu čitalaca koji će svaki članak željno iščekivati. Ja izbegavam šminkanje očiju baš zato što su mi kapci spušteni.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Nadam se da hoću, ima materijala za pisanje i prikazivanje na slikama. Drago mi je da ti se sviđa :)

      Избриши
  27. Odlican post, volela bih jos da citam o spustenim kapcija kao i nacinima sminkanja.
    Jecconi

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala :) Biće još jedan sigurno, a vrlo moguće i više.

      Избриши
  28. Svaka čast na ovom postu, jedva čekam drugi deo :)

    ОдговориИзбриши
  29. I ja cu se secnuti kao Snow ako bude kriticno :D

    Odlican clanak! Jedva cekam nastavak :))

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Uh, ne bih ja to, plašila bih se da ne napravim gore i izgledam kao voštana figura plus sam kukavica :(
      Hvala! :)

      Избриши
  30. Ima nas, ima nas :D zato su mat sjene moje najbolje drugarice...

    ОдговориИзбриши
  31. Ma ja nisam verovala da ti imas spustene kapke. Nikako to ne bih rekla na osnovu tvojih slika nasminkanih ociju. Stvarno si nacinom sminkanja izvukla maksimum. Moji kapci su slicni s'tim sto su vise spusteni na sredini i unutrasnjem delu kapka, blize nosu. Imam problem i sto se obrva tice... ti si tvoje tako pocupala da si ih maksimalno izdigla, tj. taj spoljni deo i tako oslobodila i vizuelno uvecala kapak. Ja to ne mogu jer su mi obrve slabe, retke i tanke, posebno spoljni delovi i prosto mi kapak bude mali.

    Koju olovku preporucujes za izvlacenje linije pregiba? Imam neku MF koja se bas tesko blenda i sva je nekako suva i tvrda.

    Nastavicu da pratim ove tvoje postove o spustenim kapcima i da probam da izvucem maksimum iz ovog mog cuda... :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala ti puno, ovo je najbolji mogući kompliment :) Pravo da ti kažem, sa obrvama nisam ništa posebno radila tj. nisam ih planski čupala kako bih korigovala kapak, samo sam uklonila očiti višak dlačica. Za izvlačenje pregiba mnogo češće koristim senke nego olovke, lakše se blendaju i izgleda prirodnije, olovke koristim samo za cut crease varijantu, dakle onda kada i treba da bude donekle oštro. Fine su Bourjois Contour Clubbing, mekane su i lako se blendaju, a važnu ulogu igra i sama četkica, imam Sephorinu smudge četkicu, tvrda je i precizna pa fino omekša linije.

      Избриши
    2. Nema na cemu :) Znam da nisi planski korigovala obrve, ali si prosto imala materijala za cupanje a ja ga nemam, tj. kad bih uradila slicno, ostala bi mi jedna dlaka :D Probacu sa senkama na pregib a definitivno moram i bolje cetkice da nabavim... one igraju znacajnu ulogu.

      Избриши
  32. Анониман9.1.14. 10:15

    Ja zaista nemam spustene kapke, i to sva sreca, jer sam i ovako jedva naucila da ih lepo osencim. :-D A zenama sa spustenim kapcima je duplo teze da savladaju tehniku, zato cesto u startu odustaju od sminkanja ociju, odnosno stavljanja senki, bar bih ja rekla.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Istina, teže je znatno, ali se ipak može, nije to ni tako nepopravljivo :)

      Избриши
  33. Fantastican post Coksi :) Cekala sam kada ces da napises ovakav, jer sam verovala da ce biti jaaako kvalitetan, i nisam se prevarila a cekanje se isplatilo :)

    ОдговориИзбриши
  34. jako lijepo napisano...zanimljivo, baš i ne bi povezala Azijatkinje sa ovim tipom kapka, doduše jednom sam gledala dokumentarac o tome koliko je kod njih bitan sam oblik očiju za smatranje nekoga lijepim i jako puno stvari na koje mi ne bismo obratili pozornost, spominjale su se tu i razne tehnike šminkanja za one koji nemaju pregib kapka uopće (što je kod njih često), uglavnom bilo je zanimljivo za pogledati.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala :) Da, Azijatkinje imaju ono šta se zove monolid, nije kao naši spušteni kapci, ali podjednako se ne vidi površina kapka pa su mnoge njihove tehnike šminkanja primenjive i na nas.

      Избриши
  35. a da odgovorim na pitanje, nisam sigurna je li mi kapak spušten, po ovom testu prirodnog položaja nije, ali imam osjećaj da su kad su mi oči otvorene više spušteni nego što su bili, možda su to godine (iako nemam još 30).

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Moguće, ni to spuštanje s godinama ne ide preko noći, verovatno kreće negde posle 25-e kao i borice oko očiju. Mislim da su i moji više spušteni nego što su bili kada sam imala 20, sa 5o verovatno neću moći oči da otvorim od nabora :)

      Избриши
  36. Odličan tekst i super primjer. No, moram da te usrećim jer nisi neko ko ima najspuštenije kapke :D. Još nisi upoznala mene i moje kapke. Čak i kozmetičari se hvataju za glavu kada im dođem :D. Klasičan primjer bake od 65+ :D

    ОдговориИзбриши

Омогућава Blogger.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...